Skip to main content
Ako zarobiť na internete

12 spôsobov, ako zarobiť na internete

Už ste sa aj vy niekedy zamýšľali nad tým, ako zarobiť na internete? Väčšina ľudí využíva internet najmä na vyhľadávanie informácií, komunikáciu s priateľmi cez sociálne siete, alebo pozeranie filmov a videí. Prečo si ale z internetu nespraviť zdroj príjmu?

Zarábať peniaze online sa dá, pričom k tomu často treba len notebook a pripojenie na internet. Pri internetovom podnikaní nemusíte vynaložiť také veľké počiatočné investície, ako napríklad pri otváraní reštaurácie alebo predajne s nábytkom. Aj táto skutočnosť robí zarábanie na internete lákavým pre mnohých ľudí. Akými spôsobmi sa dá v tejto oblasti zarobiť? Vybral som 12 spôsobov, ktorými sa môžete inšpirovať aj vy:

1. Blogujte a monetizujte

Založte si vlastný blog na určitú tému a pravidelne naň prispievajte článkami. Mala by to byť téma, ktorá vás baví a ste v nej doma, pretože len tak vydržíte prispievať pravidelne a vaše články si všimnú aj ostatní. Keď okolo blogu vybudujete komunitu, môžete návštevnosť zmonetizovať, napríklad predajom reklamného priestoru, affiliate marketingom alebo cez Adsense. Konkrétne sa týmto formám budeme venovať nižšie.

A že neviete, ako si založiť taký blog? Odporúčam využiť redakčný systém WordPress, cez ktorý si vlastné stránky vyhotovíte už do pár minút. K dispozícii je množstvo grafických šablón a pluginov, takže aj bez znalostí programovania si tu dokážete vyhotoviť fungujúcu webstránku.

2. Predaj eBooku

Ak ste v určitej oblasti doma, prečo sa nepodeliť so skúsenosťami aj s ostatnými? Vhodnou formou je napísanie knihy, konkrétne elektronickej knihy a jej sprístupnenie online (napríklad v .PDF). Ako príklad uvediem samého seba. Keďže je to už 8 rokov, čo sa venujem zarábaniu na internete, spísal som všetky skúsenosti okolo online podnikania do jedného eBooku „Ako zarábať online“, ktorý som následne začal ponúkať spolu s rôznymi bonusmi.

3. Affiliate marketing

Práve píšete článok o piatich najlepších knihách o podnikaní, aké ste kedy čítali a pripájate k nim URL odkaz, kde si čitatelia môžu knihu zakúpiť. Možno si to ani neuvedomujete, no robíte reklamu konkrétnemu eshopu s knihami, tak prečo za to nemať zaplatené?

Presne o tom je affiliate marketing – ak na stránkach odporúčate nejaký produkt a návštevník si ho cez váš odkaz zakúpi, vy dostanete províziu, napr. 15% z ceny produktu. Na affiliate marketing pritom nepotrebujete ani vlastný web – produkty môžete propagovať cez PPC reklamu, alebo využiť e-mailovú databázu. Viac o affiliate marketingu si môžete prečítať tu.

4. Zarábanie na Youtube

Podobne ako Facebook alebo Instagram, aj YouTube je sociálna sieť, na ktorej dnes trávi čas množstvo mladých ľudí. Mnohí YouTuberi zarábajú na svojich videách cez reklamu alebo propagáciu sponzorujúcich značiek. Môžete točiť vlogy, recenzie, zábavné videá, je len na vás, k čomu máte blízko a na čo sa cítite. Založiť si YouTube kanál vás nič nestojí (je to zdarma). Dôležité bude objaviť zaujímavú tému, inšpirovať sa môžete aj zahraničnými tvorcami.

zarabanie na youtube

5. Ponúkajte svoje služby

Cez internet môžete ponúkať rôzne drobné služby, napríklad preklad textov z angličtiny do slovenčiny, alebo grafické práce v štýle: vytvorím Vám logo, banner, alebo vizitky. Známym trhoviskom pre mikroprácu je na Slovensku portál jaspravim.sk, v zahraničí je to Fiverr. Dôležité je získavať pozitívne referencie, s ktorými bude pribúdať aj počet objednávok. Skúste sa tiež odlíšiť a čo je najhlavnejšie, robte svoju prácu čo najlepšie.

zarobiť ako freelancer

6. Prémiová sekcia

Pokiaľ máte okolo svojich stránok vytvorenú stabilnú komunitu ľudí, môžete web rozšíriť o prémiovú (platenú) sekciu, v ktorej sa vašim fanúšikom budete venovať detailnejšie. Môže to byť sekcia, kde nájdu prémiové články, špeciálne videá, rozhovory.

7. Vlastný eshop

K zarábaniu online patrí aj prevádzka eshopu, aj keď časť tohto podnikania sa vykonáva OFFLINE (nákup a balenie tovaru, jeho odoslanie..). Myslím si, že túto formu zarábania netreba nikomu špeciálne predstavovať.  Pokiaľ sa rozhodnete pre vlastný eshop, určite analyzujte konkurenciu v danom segmente, zisťujte, ako sa odlíšiť od ostatných eshopov (ktorých dnes nie je málo) a aké marketingové stratégie použiť pre získavanie zákazníkov (SEO, Instagram, videá na YouTube..)

8. Dropshipping

Pokiaľ chcete eshop, no nemáte dostatok kapitálu na nákup tovaru, prípadne sa nechcete zaoberať jeho uskladnením a odosielaním, potom môžete využiť dropshipping. Ako to funguje? Ako eshop máte zmluvu s dodávateľom, ktorý objednaný tovar priamo zasiela zákazníkovi, takže nejde cez vás a vy ho nemusíte baliť a odosielať. Obrovskou výhodou je, že nemusíte prevádzkovať žiadny sklad, keďže tovar sa ku vám fyzicky nedostáva. Venujete sa preto primárne vášmu elektronickému obchodu, budovaniu značky a získavaniu klientov.

9. Koučing

Koučovať sa dá aj online, a to napríklad cez populárny Skype. Existujú napríklad motivační kouči, ktorí ponúkajú Skype lekcie, takže aj takto nadiaľku dokážu odovzdať hodnotu druhej strane. Alebo môžete ponúkať marketingové či finančné poradenstvo.

10. Google Adsense

Ako sme si už uviedli v úvode, pokiaľ máte blog (alebo magazín, ako napríklad môj magazín Svet bohatých) s pravidelnou návštevnosťou, môžete tu umiestniť reklamy od spoločnosti Google a dostávať zaplatené vždy, keď nejaký návštevník na reklamu klikne. Pozrite si moje výsledky v Adsense.

11. GPT

Určite sa pýtate, čo je to za zvláštnu skratku. GPT je skratka pre „Get Paid To“ a nie je to nič iné, ako plnenie vopred určených úloh za menšiu sumu. Často ide o vypĺňanie dotazníkov alebo čítanie e-mailov. Aj keď pri tejto forme viete zarábať takmer ihneď, nečakajte žiadne veľké čiastky, ide naozaj o „drobné“.

12. Instagram

Pre veľa firiem je dnes sociálna sieť Instagram skvelým marketingovým nástrojom, ako budovať brand a šíriť povedomie o svojich produktoch. K tomu využívajú tzv. influencerov, s ktorými uzatvárajú dohody a tí ich potom zahrnú do svojich príspevkov.

Ani si neuvedomíte, že tá plechovka Coca Coly nie je na fotke len tak a ide o natívnu reklamu. Ak chcete na Instagrame zarobiť, vyprofilujte sa v určite oblasti (staňte sa expertom) a budujte stálu komunitu.

Zarobiť ako influencer na Instagrame

Ako zarobiť? Niekoľko tipov na záver

Buďte trpezlivý  – či už rozbiehate eshop, budujete blog alebo YouTube kanál, pamätajte, že potrvá nejaký čas, kým vám projekt prinesie ako-taký zárobok.  Pri „Get Paid To“ sa dá zarobiť hneď, to áno, ale z tejto formy online zárobku určite nevyžijete. Pokiaľ to s online podnikaním myslíte vážne, nehľadajte žiadne skratky. Ako sa hovorí: „Trpezlivosť ruže prináša.“

Nesnažte sa robiť všetko sami – keby som mal niečo zmeniť v začiatkoch svojho podnikania na internete, tak by to bol väčší outsourcing. To znamená, že by som sa nesnažil robiť všetko sám, ale vedľajšie úlohy by som viac delegoval. Nesnažte sa robiť všetko sami, pretože je to neefektívne. Možno ste dobrý v písaní, tak sa sústreďte na články a ostatné veci, ako je programovanie, grafika či vedenie účtovníctva, si nájdite kompetentného človeka.

Sledujte štatistiky – pokiaľ niečo meriate a sledujete, dokážete to aj vylepšovať. Pokiaľ totiž neanalyzujete a nesledujete štatistiky, neviete odhaliť svoje slabé miesta. Sledujte viaceré metriky, ako je návštevnosť stránok, úspešnosť reklamných kampaní či počet interakcií na sociálnych sieťach. Na základe získaných informácií zistíte, čo vo vašom online podnikaní zaberá a čo naopak nefunguje.

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho s priateľmi
Dušan Hruška

Dušan Hruška

Online podnikateľ, trader, bloger. Cez svoje články rád inšpirujem ostatných, baví ma cestovanie, písanie a finančné trhy.